Brødbakning

Har bakat ett Gi brød som smakar otroligt bra.
Man saknar att ha brød på morgonen faktiskt, så kolla på massa recept och hitta detta som hade fått väldigt bra kommentarer:)

Sesambrød recept

2 dl skalade sesamfrøn
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg
1 msk fiberhusk

Blanda torra ingredienser plus osten.
Tillsätt äggen och rør ihop till en jämn massa. Häll massan på en bakpapperklädd plå.
Bre ut tunt och grädda i 225 grader i 8-10 min.


Allt klart på 20 från børjar till helt färdigt brød, I like. Och såhär ser det ut:)

 



Dom är faktiskt mycket godare än vad dom ser ut och gøra:)

Annars idag har jag fått väldigt bra nyheter från min man:) Som gør att jag  inte direkt kommer behøva oroa mig før kostnaderna før vårat brøllop:) Stooor lättnad så jag inte hela tiden vill behøva tänka på pengar.

Vi har før øvrigt skrivit en priliminär gästlista och vi tog dom som vi kände att man MÅSTE bjuda, alltså närmaste vänner och familj, vi kom upp i 110 personer.

Tror det är ett ganska stort brøllop? eller jag har faktiskt inte en aning:S
Har så sjukt många ideer nu och vill bara att alla tankar ska komma på plats. Var børjar jag?? Gaah! Panik!


Alltså jag smäller av snart, det har varit en fluga vi fønstret i flera dagar som har irriterat mig till vansinne!
Så nu bestämde jag mig før at døda den, och det gjorde jag, 5 min senare kommer en till, What the hell?
Detta har hänt SEX gånger nu, så nu är det fluga nr 6 som surrar runt och irriterar mig. Har dom lagt ägg i min gardinstång???? Fan va ääääckligt! Usch!

 

Hade folk


Kommentarer
Postat av: Sanna

haha va härligt! :) glad för eran skull! :)

2010-09-21 @ 20:09:11
URL: http://sannamattssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0