auch!

Har haft så sjukt ont i magen idag och jag känner att det är tarmkatarr, har haft det innan før ett par år sen och nu från ingenstans är det tillbaka:S
Om det är nån av er som har haft det och har några goda råd om hur man kurerar detta, så snälla säg!

Idag har jag städat hela dagen, slängt papp, tomma burkar och glas, damsugit, torkat øverallt osv, osv, osv.

Gårdagens pinsamma händelse har satt sina spår.
Den jäkla Canal Digital killen som va här, trodde jag skulle dø!!

Okej, jag tar det lite snabbt så ni fattar, jag kom hem tisdag kväll och va super mega sjuk, jag går typ bara och lägger mig. Morten talar om før mig på morgonen att det kommer nån med ett nytt modem och en sån dekoder eller vad det heter. Orkar typ inte reagera och ligger helt utslagen i sängen.

Kl 15.00 exakt ringer dørrklockan, FAAAN! Juste!!
Jag drar på mig mina røda morgonrock och mina glasøgon så jag ser nått, mitt hår är smutsigt och uppsatt i en tofs mitt på huvudet som glidit ner medans jag sovit.
Øppnar dørren, där står en kille i 25 års åldern, Issie springer fram och hoppar på honom, jag ropar på henne, hon kommer tillbaka, hon springer fram igen, jag ropar,  hon kommer tillbaka. Ååh hundfan kom dååå.

Han kommer in, resväska och ett x miljon par skor och massa påsar med diverse saker i hallen, han talar om vad han ska gøra och ber mig ta han till modemet.. (?) Har bott här i snart två år och har aldrig sett modemet, Mortens kontor är off limits før mig.
Ringer Morten, Var är vårat modem?? -Under skrivbordet. (NEEEJ) Issies favorit ställe där vi ALDRIG damsuger.

Nåväl, følj med här Canal Digital Killen, tar med han upp, upp till ett bombnedslag av saker, kosebingen med massa kuddar och massa täcken, tältsängen som stod kvar sen Kicki sov här sist, massa scrapbook saker øøøverallt och ett øverfullt vardagsrums bord!

Visar han till kontoret, han kollar in, jag ser skräcken i hans øgon,
Jag: Jaa alltså det är lite støkigt där inne men modemet ligger under skrivbordet.
Canal digital killen: Hmm, Oh ja, ja.. ehrm...

(Morten kontor består av en ENORM mängd papper som ligger ØVERALLT! en del tränings redskap, dvd filmer, skräp, damm, hundhår, osv, osv, osv.

Jag står fan och skäms som en hund medans Issie ska fram och se vad han gør vid hennes favorit ställe, ISSIE KOM HIT!!

Canal digital kille: Ja, då var det klart, nu har vi dekodern kvar.
Jag: jaahaa, aja vänta lite..
Ringer Morten: Var är våran dekod eller nått? Morten: Vi har ingen!

Jag: Vi har ingen!!
Canal digital killen: Ehm, nej jag vet, det är det ni ska få nu.
Jag, hehe, aha.. hehe.. okej.

Canal digital killen tittar underligt på mig och jag kan känna hur han dømmer mig.
Allt jag vill säga är att säga "Jag är sjukt, jag har vart bortrest i 4 dagar och kom hem igår och har inte hunnit städa, det är inte vanligtvis så illa"
Men allt jag klarar av är att stå där med händerna i morgonrocken och hoppas på att han skulle bli färdig.

Såå, idag har jag städat halft ihjäl mig fast jag fortfarande hostar och har mig.


Imorgon blir det Sweden igeen:)
Men denna gången med min älskling och min vovve.
Vi ska direkt till Ullared och sen hem och äta kräftor med familjen.
På lørdag ska vi till Borås och shoppa lite mer och sen till Lilli, Micke och Melanie och fira Melanie før hon har fyllt 1 år:) Sen blir det en megastor kräftskiva i Øxabäck med massa kul folk.

Looking forward to it:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0