Guten Morgen!

Tänk att klockan är 11.15 och jag redan hunnit med ett och annat.

Vakna av att Morten telefonringde och låg och lyssnade på han extremt ointressanta samtal, han la på och jag la mig tillrätta før att somna om, så hør jag hur det ringer på nedeifrån.
Tänkte ignorera det som vi alltid gør och alltid har gjort när någon plingar (det är antingen en granne som inte har nyckel eller nån jehovas vittne eller nån som säljer nån skit, så lika bra.)
Men så kom jag på att kanske kanske så va det min Iphone som va på väg till mig:)
Så jag hoppar upp ur sängen och spriger till våran sån maskingrej.
Så va det min Iphone, skutta runt i blind lycka (inga linser) och Issie bus hoppa runt med mig:) Hon blir verkligen lycklig av att se mig lycklig märkte jag:)
Så kom postdamen upp med tomteluva och allt:) Santas little helper skulle jag vilja säga.
Fick min underbara Iphone i min hand och rev upp plast och papp så fort jag klarar.
Så fick jag den underbara saken i min hand, ringer och aktiverar mitt microsim och väntar med spänning på att något ska hända.

Ungefär här slutar min lycka.

Inget händer på 15 minuter, mer än att mitt gamla simkort slutar fungera givetvis.
Så ringer kundservice och dom säger att jag ska ringa Apple.
På min vackra telefon står det nämligen något i stil med (ugiltigt sim, blebleblabla, bullshit)
Så jag ringer apple och väntar i kø, blir vidarekopplad och pratar med en kille som prata Svorska med mig.
Han är hjälpsam och førstår ganska fort att jag är ganska hjärndød när det kommer till teknologi.
Han ber mig sätta mig vid datorn och koppla telefonen till Itunes.
Ivriga mig skyndar mig upp før trappan och så händer det.
Min STORtå fastnar och pijamas byxan och jag ramlar så det fan låter som en bomb i trappan.
Mortens telefon flyger iväg med supportkillen i och jag lägger en ganska bittert "Aj som faaan"
Jag sätter mig och inser fort att jag har slagit mig ganska rejält på knät och smalbenet, faaan ska jag ta upp telefonen nu när han har hørt att jag har ramlat???
"Hej, erhm.. jag tappa dig" "Jo jag hørte det" Svorska.

Iallafall, här sitter jag nu med en nokia och en Iphone och ingen av dom fungerar, har ont i knä, smalben, rygg och stolthet. Jippi!
Funderar på att lägga mig igen och hoppas på att Iphonehelvetet fungerar när jag vaknar.



Här har ni en sån tøntig lista bara før att det är jul och jag känner mig snäll:)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Var i Barcelona och hade världens längsta barrunda:)

2. Höll du några av dina nyårslöften? - hmm.. Nope:P

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? - Yes, en hel del faktiskt.

4. Dog någon som stod dig nära? -

5. Vilka länder besökte du? - Spanien, Danmark, Tyskland, Norge.

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? - Jaaa, en KATT!!

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? - Det måste bli dagen vi fira min fødelsedag här i Oslo, va en helt fantastisk dag och jag va väldigt lycklig:)

8. Vad var din största framgång 2010? - Att jag kom mig ut i arbetslivet igen!

9. Största misstaget? - Oj kommer inte på nått, men kanske att jag inte tatt hand om min rygg ordentligt

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? - Hade njurbekkeninfektion, och blev allergisk mot kaffe, så dom førsta månaderna av 2010 va väl inte så roliga.

11. Bästa köpet? -
Min Iphone när den børjar fungera.

12. Vad spenderade du mest pengar på? - Kläder tror jag och en hel del smink.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? - Hm, mycket har gjort mig glad i år. Men att Kicki flyttade upp va nog højdpunkten.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? - Typ alla med Lady Gaga

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? -
Glad før att jag kommit mig igenom en ganska svår tid och ledsen øver att flera i min familj gick bort. 

16. Vad önskar du att du gjort mer? - Tränat kanske, Elixia tjänar massa pengar på mig dom jävlarna.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? - Hm, røkt mindre kanske? Helst inte røkt alls.

18. Hur tillbringar du julen? - I år faller julafton hos Morten familj och från den 25 hos mig familj:)

19. Blev du kär i år? - jaaaa, førutom Morten så førälska jag mig i Biffen! Den underbara lilla valpen vi hade i en vecka.

20. Favoritprogram på TV - ROBINSOOOON!!! Svenska och Norska.

21. Bästa boken du läste i år? - Hypnotisøren

22. Största musikaliska upptäckten? - Hm, har vart en ganska musikfattigt år tyvärr.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? - Ja, tror jag fick allt jag ønskade mig faktiskt.

25. Något du önskade dig men inte fick? - njaaae.. minns inte.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? - Hade svettløkar hela dagen eftersom det va 35 grader och så umgick jag med min familj hela dagen och sen åkte jag och Morti till Gøteborg där vi firade mig med massa vänner:)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?  - Ja..

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?  - hm.. ganska slapp till vardags och väldigt upppiffad till fest.

29. Vad fick dig att må bra?  - Mina vänner

30. Vilken kändis var du mest sugen på? - Hahaha:) Vet inte riktigt:P

31. Vem saknade du? - Min familj

32. Den bästa nya personen du träffade? - Vet inte.. har møtt massa nytt folk, får passa på den tror jag.



Ha det gøtt så länge då så ska jag uppdater er sen i hur det går med telefonjäveln.

Kommentarer
Postat av: Fanny

du har vart lite indiska i år också;)

2010-12-23 @ 16:21:28
URL: http://www.fannybirgersson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0